Informacje od administratora dotyczące działania E-DZIENNIKA
W Gdyni oficjalna aplikacja Librusa w telefonach jest wyłączona.
By przeglądać oceny, plany, komunikaty etc., można korzystać z 2 narzędzi:
- strona Librusa: https://portal.librus.pl/rodzina/ – opcja „LIBRUS Synergia” u góry ekranu
- aplikacja gdynia.pl – zakładając konto mieszkańca, można również zalogować się do dziennika. Aplikacja jest dostępna na Android i iOS z oficjalnych sklepów.
Wszystkie funkcjonalności (poza komunikatorem – będzie robiony później) z płatnej aplikacji Librusa są bezpłatnie udostępnione w aplikacji Gdynia.pl
Aby założyć konto w Gdynia.pl nie trzeba być mieszkańcem miasta, więc uczniowie mieszkający poza granicami administracyjnymi również mogą się logować w aplikacji.
Przekazywanie danych dostępowych do dziennika elektronicznego Librus
- Na początku roku szkolnego podczas pierwszego zebrania rodzice/opiekunowie prawni uczniów rozpoczynających naukę w naszej szkole otrzymują od wychowawców login i hasło do swojego konta i konta swojego dziecka, co potwierdzają podpisem na odpowiednim druku.
- Standardowo wydaje się dla rodzica/opiekuna prawnego jeden login oraz hasło. W przypadku chęci odrębnego dostępu do systemu istnieje możliwość wydania osobnego loginu oraz hasła dla drugiego rodzica/opiekuna prawnego. W takiej sytuacji należy zwrócić się do wychowawcy klasy swojego dziecka.
- W przypadku nieobecności na zebraniu rodzic/opiekun prawny ma możliwość odebrania loginu i hasła w terminie późniejszym w sekretariacie szkoły.
Dane dostępowe muszą być odebrane osobiście, a odbiór potwierdzony podpisem.
Co zrobić, jeśli użytkownik zapomniał loginu i/lub hasła do swojego konta?
Odzyskiwanie hasła do konta ucznia lub rodzica:
- Skorzystanie z funkcji Przypomnij hasło, która dostępna jest w widoku formularza logowania do systemu Synergia.
Warunkiem jest to, że uczeń oraz rodzic uzupełnili wcześniej swój adres mailowy w ustawieniach konta.
Odzyskiwanie loginu i/lub hasła do konta ucznia
- Każdy rodzic na swoim koncie Synergia (konto rodzica) może wygenerować nowe hasło dla ucznia (górne menu -> Uczeń -> Informacje – > Konto ucznia).
- W tym miejscu widoczny jest również login konta ucznia. Czynności tej można dokonać tylko z poziomu systemu Synergia dostępnego przez przeglądarkę WWW. Nie ma możliwości ustawienia nowego hasła dla ucznia z poziomu aplikacji mobilnej Librus zainstalowanej np. na telefonie.
Jeśli login i hasło do konta rodzica zostały zagubione, jeśli rodzic nie pamięta loginu i hasła do swojego konta w Synergii, powinien zwrócić się do szkolnego administratora systemu, który będzie w stanie zresetować hasło oraz podać login.
Kontakt do administratora:
edziennik@zsp3gdynia.pl
W celu uzyskania nowego hasła proszę o wiadomość według szablonu:
Imię i nazwisko dziecka:
Klasa:
Imię i nazwisko opiekuna:
Hasło dla: dziecka / opiekuna / obydwa hasła [niepotrzebne skreślić]
Czas oczekiwania na wygenerowanie danych: do 7 dni roboczych.
Wygenerowane ponownie dane użytkownik odbiera osobiście w sekretariacie szkoły, potwierdzając odbiór podpisem.